کد مطلب:152225 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

حضرت زهرا به یک خانم روضه خوان مرثیه آموختند
خانم نوحه گری به نام زره، در مجالس زنانه شركت می كرده و عزای حضرت سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام را برپا می نموده است. وی خانمی متقی و پرهیزگار و اهل ولاء بوده و مخدرات دیگر را تشویق به عزاداری و گریه می نموده و خلاصه برای عزاداری اهل بیت علیهم السلام هر كاری كه از دستش برمی آمده، انجام می داده است.

یك شب بعد از جلسات عزاداری به منزلش برمی گردد، با حال خسته به بستر می رود و به خواب می رود و در عالم خواب می بیند كه به محضر مقدس حضرت فاطمه ی زهرا علیهاالسلام شرفیاب شده است. حضرت صدیقه علیهاالسلام نزد قبر مقدس حضرت


سیدالشهداء علیه السلام نشسته اند و گریه و زاری می كنند و بعد با چشم گریان رو به این مخدره كردند و فرمودند: ای زره! در مجالس عزای فرزند دلبندم سید الشهداء علیه السلام این اشعار را بخوان:



ایها العینان فیضا

و استهلا لا تغیضا



و ابكیا بالطف میتا

ترك الصدر رضیضا



لم امرضه قتیلا!

لا و لا كان مریضا



یعنی: ای دو چشمان! اشك بسیار فروریزید! زیاد گریه كنید، و به اشك كم اكتفا نكنید! و گریه كنید بر آن شهیدی كه در زمین كربلا افتاده است و سینه اش زیر سم اسبها شكسته شده است! مریض نبود و از دار دنیا رفته است و كسی برای او بیمارداری و زخم بندی نكرد! [1] .


[1] كرامات الحسينيه ج 2، ص 149 به نقل از زندگاني عشق ص 209 و به او به نقل از دارالسلام مرحوم نوري ج 1، ص 214 از امالي مفيد نيشابوري - معالي السبطين ص 102 - منتهي الامال ج 1، ص 843 از مناقب ابن شهر آشوب و امالي مفيد نيشابوري.